30 Nisan 2017 Pazar

İsviçre+Zürih

Herkese merhaba arkadaşlar, bugün asşıda günlük yazacaktım fakat bir değişiklik yapıp bir gezi yayınlayayım dedim :) blog yazmadan önce de hep gezi yazısı yayınlayanların bloglarını takip ederdim hem, ne de olsa kim yeni yerleri yeni coğrafyaları keşfetmeyi istemez ki!!!😮😮
bu yazımda da hem en sevdiğim hem de en göz alıcı bir şehir olan Zürih'i araştırıp yazıya döktüm keyifli okumalar :)




İsviçre, serbest ticaret birliğinin kurucu ülkelerinden biridir ve schengen bölgesinin bir parçasıdır.
dil ve kültür açısından 4 farklı bölüme ayrılır,bunlar fransızca,almanca,romanşça ve  Yani dil ve kültür birliği yoktur.( en çok da almanca konuşulur)
 İsviçre'nin herhangi bir başkenti yoktur.
İsviçre Dünya'nın en zengin ülkeleri arasında yer alır. Çikolata, Ordu bıçağı, saat ve alışveriş merkezleri çok meşhurdur ekonominin büyük bir kısmı buradan gelir. Fakat ekonominin b kadar güçlü olmasının asıl sebebi devlet buradaki kişilerin (ister ölmüş olsun ister hapiste) banka hesaplarına el koymaz ve böyle bir hakkı da yoktur. Ve buna bağlı olarak da isviçre de her şey ( market, sebze, meyve vs.) pahalıdır ve buna orantılı olarak halkın geliri yüksektir.

İsviçre deyince akla gelenlerden biri de saattir. İsviçre' de milyon dolarlık saatler bulabilirsinz.
Aynı şekilde ordu bıçağı da  örnek verilebilir. İsviçreli ve diğer ülkelerden çoğu insan bu bıçaklardan alır ve alan çoğu kişi memnun kalır.

Gel gelelim doğal güzelliklerine; İsviçre Alp Dağlarıyla çevrili ve herhangi bir denize kıyısı olmayan bir ülkedir. Alp Dağları yaz-kış turizme kapılarını açar. Kışın o eşsiz kar(ı)yla beraber kış sporu keyfi, yazın ise o huzur veren manzarası beraberiyle yapılan doğa yürüyüşü insana unutulmaz anlar yaşatır ziyaretçilerine.  Tabii isviçre bununla sınırlı değildir.



Zürihteki Limmat Nehri yaz kış turist çeker. Hatta bazı insanlar bu nehirde yüzerler. Su bisikletleri, Gezinti vapurları, kanolar(ayrıca kano turnuvaları da yapılır burada) havalar güzel olduğunda insanlar evde hazırladıkları yemeklerini buraya getirip burada yerler, özellikle de suşi de çok meşhurdur. Bunun sebebi de buradaki kadınlar suşinin onları formda tuttuğuna inanırlar.

Biraz şaşırtıcı olabilir ama İsviçrede caddeler de turistlerin ilgisini çeken yerlerden biridir. Evet, bankalar meydanın olduğu cadde bunlardan biridir. Burada daha çok bankalar yer alır, isminden de belli olacağı gibi, ayrıca bir bilgi vereyim: Eğer İsviçre' de yaşıyorsanız ve bir banka hesabınız yoksa siz zengin sayılmazsınız, burada herkesin az para da olsa bir banka hesabı vardır ve eğer az paranız varsa hiç üzülmenize gerek yok, çünkü onlar için bir banka hesabınızın olması yeterlidir.

  ilgi çeken caddelerden biri parayı daha çok giyime yatıranlar için biraz... Özellikle Dubaililer bu caddeye hep gelirler alışveriş yapmak için. Ama tabii ben gezmeye geldim ne alışverişi diyorsanız  için de caddelerimiz var...

Zürih'te sadece caddeler değil alışveriş için alışveriş merkezleri de var. Mesela, zamanında bir iş adamı buraya gelip birkaç büyük boy teneke ( teneke dediğim yük trenlerinde  içine yük konulanlar) tenekeyi birleştirip içinde en lüks markaların ürünlerinin bulunduğu bir alışveriş merkezi yapmış
yine başka bir örnek olarak zamanında yolcu taşıyan bir otobüs şimdi yine içinde lüks markalar olan bir mağaza olarak kullanılıyor.



Bu yazımda size tüm güzelikleriyle İsviçre'yi tanıtmak istedim umarım güzel bir yazı olmuştur okuduğunuz için teşekkürler 😃😃

Facebook: Barış Doğan
Twitter@izmir1_s
Snapchat:bar2005
İnstagram:bar850







                                                                                                                                       
















15 Nisan 2017 Cumartesi

klasik bir haftasonu

uzun bir süreden herkese merhaba,

gerçekten hepinizden özür diliyorum. Bahsettiğim gibi, demek istemediğim kelime, fakat dokuz etütlerinden ötürü (ne olduğunu okul tanıtım yazımda bahsettim) yazamadım . Hepinizden tekrar tekrar özür dilerin. fakat dokuz etütleri gerçekten çok yorucu geçiyor. Sadece dokuz etütleri değilokulda on iki saat kalmak yoruyor. Evet,on iki saat. sabah saat sekiz buçukta ders başlıyor. Saat akşam saat sekizi kırk geçe bitiyorYani, aslında sadece ismi dokuz etütleri, yoksa okuldan saat dokuzda çıkmıyoruz, gerçi zaten saat dokuzda da çıksak, saat sekizde de çıksak fark etmiyor. Çünkü  her türlü eve saat dokuzda varıyoruz :( ama tabii ki boşuna orada beyin yormuyoruz. Ben hepimizin emeklerimizin karşılığını alacağımıza inanıyorum. Yani umarım, hepimiz emeklerimizin karşılığını alırız.

gelelim bugün ne yaptığıma, Bugün cumartesiydi, yani deneme, gezme yorulma😂😂günü, bugün sabah erkenden (saat sekizde) kalktım, deneme için hazırlandım ve okula gittim , bugün okuldan erken çıktık, normalde sabit bir çıkı saatimiz yok ama genelde on iki ellide çıkarız. Ama bugün on bir buçukta çıktım çünkü, normalde deneme yapıldıktan sonra  soru çözümü yapılır fakat bazen hocalar sınıfa gelmekte geç kalır ve bize de farklı bir branştan(resim,müzik) hocalar gelir. Fakat onların gelme amacı sınav esnasında bize gözetmenlik yapmak ; sınavdan sonra,soru çözümü olduğunda, da hocalar diğer sınıflarda soru çözümü yaparken onlar sınıfta bize gözetmenlik yaparlar. Snra hocalar bizzim sınıfa gelirler, soruları çözerler ve biter sonra da evlerimize gideriz, işte benim klasik haftasonum her hafta Kesintisiz!!!! böyle geçer. Evet arkadaşlar bugünlük bir yazının da sonuna geldik diğer yazılarda görüşmek üzere...

Uzun Süre Yine Yeniden !!!!!!

Herkese çooooook üzün süre sonra yeniden merhaba,  Aslında yazı yazmaya vakit bulduğuma şükrediyorum:)) malum, artık liseliyim ve tek önce...